آموزش میکروپیگمنتیشن

آرایش دائم به روش میکروپیگمنتیشن چیست

میکروپیگمنتیشن عبارتست از کاشت رنگدانه‌ های معدنی اکسیده سازگار با بدن در قسمت بالایی لایه پوست درم.

اخیرا در جوامع پیشرفته با استفاده از روش میکروپیگمنتیشن ، آرایش دائمی یا پرمنت میکاپ ( Permanent make up) به منظور تامین زیبایی و آراستگی دائمی افراد مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به تفاوت های این روش نسبت به تاتو های معمولی، امروزه در کاربردهای پزشکی از اصطلاح میکروپیگمنتیشن یا درماتوگرافی به جای عنوان تاتو استفاده می گردد. به عبارت دیگر در حوزه پزشکی،

میکروپیگمنتیشن برای کابردهای درمانی استفاده می شود. به عنوان مثال از میکروپیگمنتیشن می توان در درمان ضایعات رنگدانه ای پوست، درمان اسکارها ، جای سوختگی ، ترمیم ابرو ، علامتگذاری در آندوسکوپی،

میکروپیگمنتیشن در درمان ضایعات پوستی با منشا ویروسی و …. استفاده کرد.

آرایشگاه هاشور ابرو و میکروپیگمنتیشن در تهران (بر روی بنر کناری سایت کلیک کنید)

آموزش میکروپیگمنتیشن
آموزش میکروپیگمنتیشن

در این روش، پزشکان متخصص پوست و یا جراحان پلاستیک با استفاده از شبیه ترین و نزدیک ترین رنگ به رنگ پوست ناحیه آسیب دیده، آن اسکار را پوشش داده و اصطلاحا آن را کاور می کنند.

احتمالا شما هم خانمهایی را دیده اید که همیشه آرایش دارند.و یا افرادی که بدلیل بیماری یا هر مشکل پزشکی دیگر تغییر رنگ در پوستشان دارند و این تغییر رنگ با یک اقدام مناسب از بین رفته و زیبایی آن محل

دوباره بازمی گردد.این افراد از روشی جدید به نام میکروپیگمنتیشن استفاده کرده اند.

روش میکروپیگمنتیشن چیست؟

انجام میکروپیگمنتیشن به سختی تلفظش نیست؛ روشی است مبتنی بر اصول علمی و پزشکی با استفاده از دستگاه های استاندارد و وسایل یک بار مصرف استریل که به کاربر (پیگمنتر) این امکان را می دهد که بنا به تقاضای مشتری، نسبت به ارائه یک آرایش دائمی ایمن اقدام کند؛ این کار فرآیند کاشت رنگدانه های زیست سازگار در عمق مشخصی از لایه پوست، با حداقل آسیب به بافت پوستی است. این تکنیک علاوه بر کاربردهای زیبایی در حوزه پزشکی نیز کاربرد وسیعی دارد. برخلاف تاتو که برای نقاشی کردن روی بدن استفاده می شود، میکروپیگمنتیشن برای بازسازی طبیعی، متعادل سازی و جلوه بخشیدن به چهره استفاده می شود که درنتیجه زیبایی بیشتر چهره در طولانی مدت را به ارمغان می آورد…

این کار نسبت به تاتویی که به صورت سنتی انجام می شود، درد و خونریزی کمتری دارد و ماندگارتر است. آسیب کمتری به پوست وارد می کند و با تکرار ترمیم چند سال یک بار رنگ آن به قرمزی یا سبزی نمی زند.

آرایش دائم میکروپیگمنتیشن
آرایش دائم میکروپیگمنتیشن

میکروپیگمنتیشن در حوزه آرایش

بهبود ظاهر پلک ها، اضافه کردن یا جایگزین کردن ابروها، بهبود خط لب، خط چشم دائمی، تقویت مژه برای مژه های کم پشت، قرینه سازی ابروها، لک های ماه گرفتگی، ناهنجاری های مویرگی خوش خیم، مخفی کردن قسمت های بی مو در بیماران دارای جای زخم روی فرق سر، بازسازی هاله سینه و آرایش چشم برای افرادی که به مواد آرایشی آلرژی دارند از مواردی است که می توان از میکروپیگمنتیشن کمک گرفت. در حوزه آرایش دائم برای موارد زیر می توان از این روش استفاده کرد:

  • طراحی و قرینه سازی ابرو با تکنیک های مختلف به عنوان مثال هاشور ابرو، سایه ابرو…
  • خط چشم دائم پلک بالا یا خط مژه دائم پلک بالا، خط چشم پلک پایین، سایه چشم پلک بالا و پایین که در اصطلاح عموم به آن هاشور خط چشم یا هاشور مژه هم گفته می شود.
  • میکروپیگمنتیشن رژلب و خط لب یا دراصطلاح هاشور رژلب جهت قرینه سازی لب یا حجیم سازی لب. گاهی از آن برای از بین بردن سفیدی بیش از حد لب ها هم استفاده می شود. با این روش می توان سیاهی دور لب های افراد را نیز از بین برد.
  • کاربرد دیگر از بین بردن جای بخیه، از بین بردن لک ها یا اسکارهای پوستی است. درواقع با این روش می توانیم دقیقا رنگ پوست مدل را ساخته و در قسمت هایی از پوست که از نظر رنگ ناهمگون است کار کنیم، به عنوان مثال برای از بین بردن ماه گرفتگی و یا موارد شبیه آن.
میکروپیگمنتیشن توسط پزشک
میکروپیگمنتیشن

مرکز تخصصی آرایش دائم و هاشور ابرو و لب و چشم و خط چشم

تفاوت میکروپیگمنتیشن با تاتو

میکروپیگمنتیشن روشی تقریبا مشابه تاتو به شکل سنتی دارد، با این تفاوت که در این روش، رنگ مانند دانه های مو و در جهت رویش موهای ابرو روی پوست می نشیند و تفاوت آن با تاتوهای قدیمی این است که دیگر یک کادر پررنگ و ناجور وجود ندارد، فقط تارهایی مانند مو با سوزن نازکی داخل ابرو کشیده می شوند که خیلی هم پررنگ و مشخص نیستند بلکه رنگی طبیعی دارند. تفاوت پیگمنت با تاتو در روش اجرای آن، همچنین بدون درد و خونریزی بودن آن است که درنتیجه التهاب کمتری در افراد ایجاد می کند.

در گذشته فردی که تاتو انجام می داد ممکن بود تا مدت ها از فعالیت های روزانه خود دور شود یا نتواند در اجتماع ظاهر شود ولی در این روش، بسته به نوع پوست و ویژگی های بدن افراد، التهاب و زخم بسیار کم است. در پیگمنت به دلیل استفاده از کارتریج های یکبار مصرف و رنگ های تست شده، ایمنی و بهداشت کار بسیار بالا و خطر انتقال بیماری بسیار کم است. باتوجه به ظریف بودن سوزن های این دستگاه، درد حاصل از این کار به شدت کاهش یافته است و می توان به جرات، کلمه پیگمنت بدون درد را به کار برد.

بهترین میکروپیگمنتیشن
بهترین میکروپیگمنتیشن

نکته مهم میکروپیگمنتیشن

اگر قصد انجام میکروپیگمنتیشن را دارید، باید توصیه های زیر را جدی بگیرید:

دستگاه ها، رنگ ها و ملزومات مصرفی مورد استفاده باید براساس اصول پزشکی تهیه و تولید شده باشند، در غیر این صورت استفاده از وسایل غیراستاندارد می تواند عوارض جبران ناپذیری برای آرایشگر و مشتری به همراه داشته باشد. پیگمنتر باید دوره های آموزشی میکروپیگمنتیشن، تکنیک های انجام کار، اصول زیبایی شناختی و طراحی چهره را گذرانده باشد؛ در غیر این صورت به دلیل دائمی بودن آرایش ممکن است خواست مشتری تامین نشود و باعث ایجاد بحران های روحی و روانی در فرد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *