میکروپیگمنتیشن

اطلاعاتی درباره میکروپیگمنتیشن

✅ درباره میکروپیگمنتیشن چه میدانید

امروزه بیشتر خانم‌ها دلشان می‌خواهد همیشه آراسته باشند اما شاید فرصت و حوصله اینکه هر روز دستی به‌ صورت ببرند نداشته باشند. شاید به همین دلیل تاتو و بعدها میکروپیگمنتیشن طرفداران زیادی پیدا کرده است.

✅ میکروپیگمنتیشن  ( تاتو ایمن )  چیست؟

میکروپیگمنتیشن القای ریزدانه‌های رنگی در حد فاصل قسمت رویی (اپیدرم) و زیرین (درم) پوست است. این کار برای رنگین کردن نواحی مورد نظر انجام می‌شود.

✅ حتما میگویید که در تاتو هم این گونه انجام میشود پس با میکروپیگمنتیشن چه تفاوتی وجود دارد؟

این روش با تاتوی سنتی تفاوت‌هایی دارد. اولین تفاوت در دستگاهی است که برای انجام میکروپیگمنتیشن به کار می‌رود. امروزه دستگاه‌هایی که برای این کار استفاده می‌شود که قابلیت یکبار مصرف را دارند و انتقال بیماری را در حد صفر میرسانند . کارتریج دستگاهی که برای میکروپیگمنتیشن استفاده می‌شود هم یکبار مصرف است و به جای سوزن‌های یکبار مصرف در دستگاه‌های سنتی به کار می‌رود که با سیستم بسته‌ای که دارند، تضمین‌کننده عدم‌ برگشت خون و انتقال ترشحات از فردی به فرد دیگر است.

همچنین  کار با تاتو های سنتی به ظرافت میکروپیگمنتیشن نمیباشد . در میکروپیگمنتیشن روی لایه دوم پوست تاتو انجام میشود ولی در تاتو های سنتی در لایه های زیرین پوست این کار انجام میشود و دقیق نیست .

✅ آیا امکان دارد رنگ های میکروپیگمنتیشن حساسیت زا باشند ؟

برای اظمینان از حساسیت زا بودن رنگ برای افرادی به صورت تست یک هفته قبل از انجام میکروپیگمنتیشن بر روی پوست فرد توسط پیگمنتر انجام شود . در این صورت باید مقدار کوچکی رنگدانه به صورت جداگانه به پوست تزریق شود .

✅ آیا با روش میکروپیگمنتیشن میتوان ظاهر ابرو ها را پرپشت و زیبا کرد ؟

با تکنیک میکروپیگمنتیشن می‌توانیم دوباره شکل ابروها را مو به مو در موارد کم‌پشتی بسیار ظریف و پراکنده تاتو کنیم. حتی می‌توان با بالا بردن ناحیه خارجی ابرو، شکل دادن به ابرو یا باز کردن ابرو، چهره را زیباتر و جوان‌تر کرد. در صورت وجود نداشتن تناسب و بین دو ابرو هم امکان یکنواخت و قرینه کردن آنها با میکروپیگمنتیشن وجود دارد. اصلاح رنگ و شکل ابروها هم با این روش انجام می‌شود.

✅ کاربرد های دیگر میکروپیگمنتیشن چیست

این کار روی پلک هم انجام می‌شود و می‌توان با آن باعث بیشتر به نظر رسیدن تراکم مژه‌ ها، کشیدن خط چشم روی پلک با رنگ‌ های مختلفی که با چشم هماهنگی داشته باشد، تصحیح افتادگی چشم، ایجاد نمایی که مژه‌ها را مشخص‌ تر می‌کند و کشیدن مژه‌ها در موارد وجود نداشتن مژه، اصلاحات افتادگی پلک با صاف کردن ناحیه کانتوس داخلی و روشن کردن ناحیه نزدیک به کانتوس خارجی و…شد.

✅ آیا میکروپیگمنتیشن که روی لب انجام میدهند عوارضی هم دارد یا نه ؟

نه، میکروپیگمنتیشن لب با هدف‌های مختلفی مانند ساخت مجدد حالت لب، تقویت رنگ خود لب به‌صورت کامل یا جزیی، اصلاح تقارن در مواردی که به علت تصادفات رانندگی یا سایر موارد مثل جای جراحی، لب شکری که یک نقص مادرزادی است پس از اتمام مراحل جراحی، اصلاح چروک‌های بالای لب با تکنیک‌های پیشرفته، افزایش حجم لب به کمک تکنیک‌های سایه روشن( در مورد مردان به‌صورت نامحسوس) انجام می‌شود.

✅ میکروپیگمنتیشن لب به جای استفاده از رژ لب

آرایش دائمی لب با میکروپیگمنتیشن به معنی نیاز نداشتن به استفاده از لوازم آرایشی نیست بلکه ته رنگی به لب می‌دهد که باعث می‌شود فرد در تمام اوقات بدون استفاده از لوازم آرایش هم ظاهری آراسته داشته باشد. در عین حال حدود جایی که باید آرایش شود را معین می‌کند مانند کتاب‌های نقاشی بدون رنگ که بچه‌ها با رعایت خطوط آن را رنگ می‌کنند.

✅ ایا تغییر رنگ در میکروپیگمنتیشن در صورت در خواست متقاضی وجود دارد یا نه ؟

در ترمیم‌ها امکان اصلاح رنگ وجود دارد ولی حذف رنگ مستلزم گذشت زمان است و شانس ازبین بردن کامل آن با لیزر خیلی زیاد نیست.

✅ آیا میکروپیگمنتیشن درد دارد؟

نمی‌توان گفت این فرایند بدون درد است و برای رسیدن به هر زیبایی باید درد را هم تحمل کرد  اما با استفاده از بی‌حس‌کننده‌های موضعی و در مواردی بلوک کردن اعصاب ناحیه می‌توان به سطح قابل‌ قبولی از بی‌درد بودن رسید.

میکروپیگمنتیشن

✅میکروپیگمنتیشن از زیبایی تا پزشکی

علاوه بر کاربردهای این روش در امور زیبایی، در امور درمان هم می‌توان از میکروپیگمنتیشن برای مداوای مشکلاتی مانند ویتیلیگو (بیماری برص یا پیسی) یا اصلاح جای زخم یا کلوئید کمک گرفت. یکی از محبوب‌ترین کاربردهای میکروپیگمنتیشن هم اصلاح زخم‌های جراحی پلاستیک یا بازسازی هاله پستان در موارد ماستکتومی (عمل جراحی برداشتن پستان در سرطان‌ها و…)، هماهنگ کردن اندازه هاله و شدت رنگ هاله با سینه است.

✅هاشور ابرو با میکروپیگمنتیشن:

با تکنیک میکروپیگمنتیشن می‌توانیم تاتو ابرو انجام دهیم و شکل ابروها را مو به مو در موارد کم‌پشتی بسیار ظریف و پراکنده اصلاح کنیم. حتی با تاتو ابرو می‌توان با بالا بردن ناحیه خارجی ابرو، شکل دادن به ابرو یا باز کردن ابرو، چهره را زیباتر و جوان‌تر کرد. در صورت وجود نداشتن تناسب بین دو ابرو هم امکان یکنواخت کردن آنها با میکروپیگمنتیشن وجود دارد. اصلاح رنگ و شکل ابروها هم با این روش انجام می‌شود.

میکروپیگمنتیشن چشم:

با روش میکروپیگمنتیشن میتوان آرایش چشم به صورت دائمی داشته باشیم. میکروپیگمنتیشن روی پلک هم انجام می‌شود و می‌توان با آن باعث بیشتر به نظر رسیدن تراکم مژه‌ها شد.

✅ مراکز معتبر میکروپیگمنتیشن کجا ها هستتد ؟

مراکز معتبر میکروپیگمنتیشن مراکز میباشند که تایید شده سازمان فنی و حرفه ای باشند و مجوز فعالیت از سازمان فنی و حرفه ای را داشته باشند . شخصی که در این مرکز میکروپیگمنتیشن فعالیت میکند دوره های آموزشی سازمان فنی و حرفه ای را گذرانده است .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *